Czy ulotki działają?

Zastanawiałeś się kiedyś, nad tym czy ulotki działają? Czy jest sens inwestować niewielkie (obecnie – nawet bardzo niewielkie) pieniądze i drukować ulotki, a potem je rozdać?

Na skrzynkach pocztowych często można znaleźć naklejki, by nie wrzucać ulotek. Na klatkach schodowych są specjalne półki na ulotki… raz w tygodniu hurtem opróżniane przez Panie sprzątające… Po ulicach chodzą osoby roznoszące ulotki, które kolejne osoby wyrzucają do najbliższego kosza na śmieci… Jak to więc jest? Czy ulotki działają? Czy są to jednak pieniądze wyrzucane w błoto?

A jak jest u Ciebie? Lubisz dostawać ulotki? Co czujesz, gdy ktoś Ci wręcza ulotkę i jaka jest Twoja pierwsza myśl? A potem… co dzieje się z tymi ulotkami, gdy dostaniesz je już do ręki?

Ja osobiście najpierw sprawdzam, co znajduje się na ulotce, a potem 99% wyrzucam do pojemnika na „makulaturę”.

 

Do kogo musi trafić ulotka, by przyniosła efekt?

Wszystko zależy od tego, kto jest w Twojej grupie docelowej i jaki rodzaj biznesu prowadzisz.

Jeśli np. prowadzisz salon kosmetyczny, fryzjerski i jest on dedykowany tylko dla Pań, to masz szerokie pole do popisu. Zastanów się w jakim wieku są Twoje Klientki, jakie problemy najczęściej rozwiązują, w jaki sposób możesz je scharakteryzować. Zacznij uszczegóławiać swoją grupę, bo dzięki temu dotrzesz do tego, co spowoduje, że Twoje Klientki oraz potencjalne Klientki zainteresuje Twoja ulotka.

 

Lokalizacja

Rozdawanie ulotek na głównym deptaku po drugiej stronie miasta nie jest dobrym posunięciem, ale już dystrybucja ulotek w okolicy Twojego salonu, w miejscach, gdzie znajdują się potencjalne klientki ma już sens. Pamiętaj, lokalizacja to jeden z ważniejszych punktów, które musisz przemyśleć, zwłaszcza w przypadku biznesu stacjonarnego. Warto zaprzyjaźnić się z okolicznymi miejscami, w których przebywają Twoje potencjalne Klientki i wymienić się z nimi ulotkami. Nawiązywanie tego typu współpracy i wzajemne polecanie swoich usług, to bardzo dobry sposób na pozyskanie nowych Klientów.

W przypadku biznesu on-line, np. sklepu internetowego lokalizacja w dystrybucji ulotek nie będzie już takim kluczowym punktem. Tu będzie trzeba skupić się przede wszystkim na grupie docelowej i zainteresowaniu jej Twoją ulotką.

 

Co musiałoby się znaleźć na ulotce, by zainteresowała i zadziałała?

I tu wracamy do charakterystyki Twoich Klientek. Jeśli zajmujesz się stylistyką, fryzjerstwem i 80% Twoich Klientek, to Młode Panny, to na ulotce może się znaleźć lista rzeczy / tematów o których nie można zapomnieć w tym ważnym dniu. Jeśli prowadzisz gabinet masażu i Twoje Klientki to przede wszystkim osoby, które potrzebują się zrelaksować, to na odwrocie podaj „przepis na relaksującą kąpiel” lub „przepis na spokojny, odprężający sen”… wystarczy trochę pomyśleć, bo tym sposobem Klient pozostanie z Tobą na dłużej…

 

Potrzebujesz pomysłu na oryginalną ulotkę? Zapraszamy do kontaktu!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *